حضرت عبدالعظیم (ع) الگوی ولایتمداری بوده اند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حجت الاسلام 'ناصر رفیعی' افزود: اینكه ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع)، ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است و اینكه ایشان از سوی امام هادی (ع) بارها مورد تكریم قرار گرفته است، بدلیل ولایتمداری ایشان است.

وی بارزترین ویژگی آن حضرت را ولایتمداری خواند و گفت: ایشان در مراحل مختلف زندگانی نشان داد كه به معنای واقعی ولایت پذیر است و منش خود را براثر منش امام خود برگزیده است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در بیان روایتی از امام باقر (ع)گفت: دوست داشتن اهل بیت (ع) صرفا برای شیعه اهل بیت بودن كفایت نمی كند.

وی با تشریح برخی از لوازم ولایتمداری، ورع و سخاوت را از لوازم یك پیرو واقعی اهل بیت برشمرد.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به 'حسنی' شهرت یافته است.

میلاد آن حضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و 79 سال عمر با بركت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمدتقی (ع) و امام علی النقی (ع) مقارن است.

مراسم جشن شب میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، شامگاه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور پرشور زائران و مجاوران درمصلای بزرگ ری برگزار شد.

699/





:: برچسب‌ها: گل , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: